Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Powiedz jak możemy Ci pomóc

Agencja Reklamowa Aim

Kraków

3

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

Czym się różni marketing internetowy od tradycyjnego?

Autor: Aimnow.art Piotr Kocot , publikacja: 2022-02-04

Czym się różni marketing internetowy od tradycyjnego? Marketing internetowy czy tradycyjny? Może zastanawiałeś się, czym różnią się od siebie te dwa źródła komunikacji z klientem? Jeśli posiadasz własną firmę, z całą pewnością rozważasz, jaki sposób reklamowania będzie dla Ciebie najlepszym wyborem.

Monitor, smartfon, lupa, kolorowe ikony

Wstęp

Branża marketingowa bardzo się zmieniła na przestrzeni lat. Świat i technologia się rozwijają, dlatego też musimy ciągle nadążać za wciąż zmieniającymi się sposobami promowania.

W tym artykule przedstawimy Ci informacje, jakie powinieneś posiadać na ten temat.

Czym jest marketing internetowy?

Bardzo ogólnie możemy powiedzieć, że są to wszystkie działania reklamujące produkt lub usługę w trybie online. Dlatego tutaj są to: strony internetowe, e-mail, media społecznościowe, optymalizacja wyszukiwarki. Ten strumień reklamy nazywamy marketingiem internetowym bądź cyfrowym.

Czym jest tradycyjny marketing?

Marketing tradycyjny obejmuje kanały komunikacji z klientem w trybie offline. I tutaj są to znane nam od dziesięcioleci: telewizja, gazety, plakaty, radio. Tradycyjny sposób reklamy skupia się głównie na dotarciu do jak największej ilości odbiorców i rywalizacji liczbowej z konkurencją.

Zalety stosowania tradycyjnego marketingu

Z pewnością stanowczą zaletą tego sposobu jest szeroki zasięg. Ten strumień reklamy ma bardzo liczną bazę klientów i zastosowana w odpowiednich źródłach może w jednym momencie dotrzeć nawet do milionów odbiorców. I co więcej, często umożliwia dotarcie do rejonów, gdzie nie ma dostępu do sieci internetowej.

Wersje papierowe też często służą za elementy kolekcjonerskie. Są trwałe i łatwo można udostępnić je osobom z najbliższego otoczenia, które po prostu akurat potrzebują danego produktu lub usługi. Często lepiej zapadają nam w pamięć, ponieważ plakat na billboardzie ujrzymy w przeciągu kilku dni więcej razy niż reklamę, która mignie nam w internecie.

Formy tradycyjnej reklamy:

  • druk (gazety, czasopisma, magazyny, plakaty,
  • transmisja (reklamy w telewizji i radiu),
  • marketing zewnętrzny (billboard,)
  • marketing indywidualny (promowanie przez telefon lub SMS-y),
  • poczta bezpośrednia (pocztówki, ulotki, broszury).

Zalety stosowanie marketingu internetowego

Marketing cyfrowy jest dziś potężnym narzędziem. Daje szanse wypromowania zarówno małym jak wielkim firmom. Jedną z dominujących zalet tego sposobu jest to, że możemy kierować się do konkretnej grupy docelowej. W związku z tym możemy tworzyć treści, które bezpośrednio są adresowane do naszych odbiorców oraz nawiązywać z nimi interakcje.

Dlatego tutaj nie będzie stanowić problemu sprawdzenie, co klienci sądzą o Twojej marce i produktach. Ważnym aspektem jest, że z łatwością sprawdzimy wydajność naszej kampanii reklamowej. W rezultacie sprawia to, że wnioski są przejrzyste i bez problemu wyciągniemy naukę do wdrożenia kolejnych kampanii.

Formy marketingu cyfrowego

Kanały reklamy w internecie:

  • SEO (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek),
  • media społecznościowe (Facebook, Instagram),
  • marketing e-mailowy (komunikaty wysyłane za pomocą wiadomości e-mail, np. rabaty, nowe produkty),
  • marketing afiliacyjny (promowanie innych firm na własnej stronie, sposób zarabiania poprzez konwersję),
  • PPC (płatność za kliknięcie, służy do przyciągania ruchu na witrynie).

Marketing internetowy a tradycyjny (porównanie cech)

Zarówno marketing internetowy jak i tradycyjny posiada wiele zalet i wad. W przypadku reklam w Internecie możemy łatwo zmierzyć zwrot kosztów inwestycji czy w dowolnym momencie wprowadzić zmiany.

Podsumowanie

Z całą pewnością obydwa rodzaje marketingu mają swoje wady i zalety. Trudno jednoznacznie określić, który z nich jest najlepszym wyborem, gdyż odgrywa tu rolę bardzo wiele czynników. Tak jak w wielu kwestiach, ważny jest złoty środek i tak samo jest w tej sytuacji.

Musisz wybrać odpowiednio dla swojej marki, a często słuszną decyzją jest odpowiednie wyważenie tych dwóch sposobów reklamowania się.

Polecamy także: Najlepsze Agencje Interaktywne Blisko Ciebie, 2022

Agencja interaktywna - gdzie szukać?

Poniżej przedstawiamy ranking 25 339 Specjalistów Marketingu Internetowego najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych:

Więcej poradników o internetowym marketingu